آرشیو تغذیه و سلامت

  • 9/آوریل/2018 - 11:25
    در شرایطی که دانش‌آموزان به ماه‌های پایانی سال تحصیلی ۹۷ـ۹۶ نزدیک می‌شوند، خبری از «شیر مدرسه» نیست؛ گفته می‌شود هنوز اعتبار شیر مدرسه برای سال‌جاری تأمین نشده است.
  • 31/می/2017 - 07:39
    روزه_گرفتن_از_نظر_علم_پزشڪےدرشش روزنخست ماه رمضان حرارت بدن 5/1 درجه پایین می آیدکه افرادی که دارای عفونت هستند،عفونت بدن کاهش پیدامی کند.
    ازروزششم ماه مبارک رمضان تادهمعفونت های بدن دفع مشودوکلسیم مازاد ازبدن خارج می شود،معده شروع به پاکسازی می کندوموادزائدراخارج می کند.ازروزدهم تاچهاردهم پاکسازی سیستم عصبی وتقویت سیستم عصبی انجام می گیرد.ازروزچهاردهم تابیست ویکم ماه مبارک رمضان:پاکسازی عروق وقلب انجام می گیرد.غلظت خون دراین روزها پاکسازی وتخلیه می شود.
  • 9/می/2017 - 09:00
    به دلیل افزایش سطح ترشح هورمون آدرنالین ناشی از استرس‌های این دوران، نیاز به مصرف مواد غذایی پروتئینی افزایش می‌یابد.مصرف میوه و سبزیجات تازه در ایام امتحانات بسیار مفید است، زیرا از بروز یبوست پیشگیری می‌کنند. در‌صورت ابتلا به یبوست می‌توانید از ملین‌های طبیعی مانند انجیر، آلو و کیوی استفاده کنید.ز مصرف شیرینی‌ها حین مطالعه خودداری کنید. مواد قندی سبب افزایش سریع قند خون و سپس افت آن در مدت زمان کوتاه و هم‌چنین احساس گرسنگی و خستگی می‌شوند.در طول روز و بین وعده‌های غذایی آب فراوان بنوشید.
  • 4/می/2017 - 08:38
    ۱- تا می توانید به پهلو بخوابید چرا که تا وقتی به پشت خوابیده اید کام نرم یا زبانتان به عقب رفته و مقاومت راههای تنفسی را افزایش می دهد.این امر سبب ایجاد صدای خر و پف می شود و یا آن را تشدید می کند.
    ۲- وزن خود را کم کنید،چرا که افراد چاق به سبب داشتن میزان چربی بیشتر در گردن،فشار بیشتری را در مجاری تنفسی خود تحمل می کنند و درنتیجه بیشتر خر و پف می کنند.
    ۳- اگر آلرژی دارید حتما آن را درمان کنید چرا که تنفس از راه دهان به جای بینی سبب ایجاد خر و پف می شود.برای درمان آلرژی می توانید از آنتی هیستامین ها استفاده کنید.
  • 2/می/2017 - 11:04
    از فواید دیگر خندیدن این است که سامانه ایمنی بدن را بهبود بخشیده و موجب دریافت سطح بالاتری از اکسیژن می شود. خنده همچنین، به دلیل ایجاد فعالیت فیزیکی، تمام بدن را تحت تاثیر قرار داده و عاملی برای سوختن کالری و کاهش وزن اضافی است.
    بر اساس پژوهش های انجام شده، خنده از پیری زودرس هم جلوگیری می کند. بنابراین، دیدن فیلم ها یا خواندن کتاب های کمدی یا هر وسیله ای که سبب خندیدن شما در طول روز می شود، امری بسیار مفید برای حفظ سلامت است. همچنین افراد در هنگام خندیدن تنها به موضوع خنده دار فکر می کنند و به این شکل فکر خود را از سایر مسائل استرس زا دور نگه می دارند.
  • 30/آوریل/2017 - 10:21
    فلفل های تند بیشترین ویتامین C را در هر کالری دارند. ویتامین c برای عروق خونی در چشم های شما مفید است، و نشان داده شده است که ویتامین c می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد.
    این ویتامین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات، از جمله چوی بوک،گل کلم، پاپایا، و توت فرنگی یافت می شود. حرارت ویتامین C را تجزیه میکند، بنابراین تا میتوانید از شکل خام این میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. فلفل های رنگی روشن نیز سرشار از ویتامین A و ویتامین E هستند که برای چشم مفیدند
  • 29/آوریل/2017 - 10:52
    مصرف لیمو ترش باماهی نه تنها به جذب ویتامین های ماهی کمک می کند بلکه در فصول سرد مانع از سرماخوردگی در افراد به ویژه کودکان می شود.
  • 27/آوریل/2017 - 11:45
    گریپ فروت به صبحانه خود اضافه کنید وحس چشایی خود رابیدار کنید. گریپ فروت حاوی ۹۱ میلی گرم ویتامین C است که مقدارمورد نیاز ویتامین C بدن شما را برای کل روز تامین میکند
  • 26/آوریل/2017 - 13:41
    دندان های سفید نشانه سلامتی و رعایت بهداشت بوده و برای لبخندی زیبا لازم است. زمانیکه شما خوراکی های تیره‌رنگ خورده و یا نوشیدنی های تیره رنگ همچون چای و نوشابه مشکی می نوشید، ممکن است دندان های تان تیره و لکدارو یا سیاه شود. همچنین مواد موجود در دود سیگار نیز می تواند با چسبیدن به دندان باعث سیاه شدن آن شود.
    نتخاب سفید کننده دندان
  • 24/آوریل/2017 - 09:46
    متخصصان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جدید دریافتند که مصرف گوشت مرغ در دوران نوجوانی می‌تواند از بروز فاکتورهای پیش‌سرطان و در نهایت خطر ابتلا به سرطان روده در سنین بالاتر جلوگیری کند.
    به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، در این مطالعه که روی نزدیک به ۲۰ هزار داوطلب صورت گرفته مشخص شد: افرادی که در دوران نوجوانی مقدار بیشتری گوشت مرغ مصرف می‌کنند کمتر با خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.
  • 23/آوریل/2017 - 08:36
    معاینات چشم را ادامه دهید.
    شما باید در سراسر زندگی خود به طور منظم چشم خود را معاینه کنید، به خصوص اگر مشکلات چشم در خانواده شما رواج داشته باشند و یا اگر عوامل خطر دیگری داشته باشید. معاینه چشم می تواند مشکلات دیگر، همچون دیابت و فشار خون بالا و یا حتی تومور یا سکته مغزی را نیز آشکار سازد. چشم های برآمده (پف کرده) نشانه ای از بیماری تیروئید، و یک ته رنگ زرد در سفیدی چشم می تواند نشانه ای از مشکلات کبدی باشد.
    حفاظت از چشم: پرتوهای خورشید
  • 22/آوریل/2017 - 10:11
    در زمینه استفاده از قلیان باورهای غلطی در بین برخی از مردم وجود دارد و فکر می کنند که دود قلیان بدلیل عبور از آب، فیلتر شده و باعث صدمه به ریه نمی شود
    در زمینه استفاده از قلیان باورهای غلطی در بین برخی از مردم وجود دارد و فکر می کنند که دود قلیان بدلیل عبور از آب، فیلتر شده و باعث صدمه به ریه نمی شود و مضرات آن نسبت به سیگار کمتر است. اما حقیقت این است که نیکوتین موجود در دود قلیان پس از عبور از آب سنگین تر شده و مدت زمان بیشتری در ریه می ماند و باعث صدمه بیشتر به ریه می شود.
  • 20/آوریل/2017 - 09:13
    کاهش کلسترول خون بزرگ‌ترین لطفی است که فرد می‌تواند برای کاهش این خطر در حق خود انجام دهد.
  • 19/آوریل/2017 - 10:43
    وقتی که شما به طور ناگهانی کاری را انجام می‌دهید به مفاصلتان، به‌ویژه بزرگترین مفصل بدنتان، زانو توجه کنید. هر چه مسن‌تر می‌شویم، تقلیل یافتن لغزندگی مفصل و غضروف‌ در مفصل و سایش موجب التهاب دردناک می‌شود. اگر ما مراقب مفاصلمان نباشیم، آسیب احتمالی و نیاز برای جراحی با افزایش سن و فعالیت زیاد می‌شود.ورزش و تغذیه مناسب برای سلامتی مفصل بسیار مهم است. امگا s3 ممکن است التهابات در بدن را کم کند، curcumin یک ضد التهاب قدرتمند است و ویتامین C باعث تولید کولاژن می‌شود. اکنون تحقیقات جدید ویتامین D را نیز به گروه سلامت مفصل دعوت می‌کند.
    صدمات زانو
  • 18/آوریل/2017 - 11:41
    خوردن برنج قهوه ای به جای برنج سفید پیشنهاد بسیار خوبی است.
    طبق پژوهشها جایگزینی کربوهیدرات های تصفیه شده با غلات سبوسدار میتواند به تنظیم وزن و سایر مسائل مربوط به سلامت باشد.
  • 27/مارس/2017 - 08:15
    سبزه، ماهي قرمز، مهماني‌هاي مكرر، شيريني و شكلات و … واژه‌هاي مشترك تمام نوروزهاي ماست. مخصوصا براي كودكان و افراد پرخور مصرف آجيل و شيريني و انواع غذاها جزو به يادماندني‌ترين ويژگي‌هاي نوروز هستند. اما گاهي همين به ياد ماندني‌ها، آسيب‌هاي جدي و سنگيني به بدن آنها وارد مي‌كند. درست است كه حضور در مهماني‌هاي مختلف و تعارفات بي جا خيلي وقت‌ها سبب پرخوري مي‌شود اما با رعايت بعضي نكات به سادگي مي‌توان از دچار شدن به بيماري و تلخ شدن اين ايام جلوگيري كرد.
  • 13/ژانویه/2016 - 10:44
    همه ی افرادی که نگران سلامتی ما هستند از پزشک گرفته تا مادرها و غیره هر روز بر خوردن صبحانه تأکید می کنند. واقعیت این است که صبحانه مهمترین وعده ی غذایی روزانه است. البته یک دلیل خوب دیگر نیز برای صبحانه خوردن وجود دارد و آن حفظ تناسب اندام است.
  • 5/ژانویه/2016 - 19:54
    آیا می دانستید که برخورداری از سلامت دستگاه گوارش، یعنی داشتن سلامت روانی؟ غذاهایی که می خوریم و سبک زندگی که داریم، تعیین کننده سلامت سیستم گوارش ما است. اگر پیرو قوانین اصولی باشیم، می توانیم عملکرد صحیح سیستم گوارش مان را به خوبی حفظ کنیم.
  • 16/دسامبر/2015 - 17:28
    با شروع فصل سرما، بیماری آنفلوآنزا در بین افراد شایع می شود. برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری ، راه های متعددی وجود دارد. در این اینفوگرافی، 8 راه مهم جلوگیری از ابتلای به بیماری آنفلوآنزا را برایتان نشان می دهیم.
  • 7/دسامبر/2015 - 17:50
    شپش موی سر بین بچه های 3 تا 12 ساله رایج است، بخصوص اینکه در مدرسه یا مهدکودک در تماس با بچه های دیگر هستند و این شپش ها به راحتی بین آنها منتقل می شوند. شپش ها خیلی زود سرایت می کنند و به سختی از بین می روند.

صفحه‌ها