18/9/11
تعداد نظرات:0
16:58
شماره مطلب:201891134021
-A A +A
مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش؛

طرح «خواهر خواندگی» به رفع محرومیت های مدارس کمک می کند

مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش گفت: طرح خواهر خواندگی مدارس دولتی نیست بلکه کاملا یک جریان ارتباطی مردمی است. در واقع مدارس از یکدیگر بازدید می کنند و به مدارس مناطق محروم کمک مالی می شود.

 

به گزارش بیست؛ فرحناز مینایی پور گفت: ما کتاب آموزش حقوق شهروندی را  برای دانش آموزان دختر تدوین کرده ایم. البته این کتاب برای پسران نیز قابل استفاده است اما به هر حال حوزه کاری ما دختران است. یکی دیگر از مهمترین فعالیت های ما آموزش مسائل بهداشتی دوران بلوغ برای دختران است که در سال تحصیلی جدید هم این برنامه ها را به طور جدی در دستور کار داریم. 

وی درباره طرح ویژه این اداره کل در حوزه دختران برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: ما طرحی را به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت و آن طرح «مدارس خواهر خوانده است». 

مینایی پور در توضیح بیشتر این طرح بیان کرد: در این طرح مدارس برخوردار شهری ما با مدارس غیربرخوردار در مناطق محروم خواهر خوانده می شوند. این طرح را در راستای رفع محرومیت و همچنین ارتباط بیشتر مناطق کشور با یکدیگر عملیاتی می کنیم. در این طرح هر مدرسه مرفه ما با یک مدرسه در منطقه ای محروم خواهر خوانده می شوند و در تبادل مسائل مادی و معنوی و آموزش و دیگر مسائل فرهنگی در طول سال با یکدیگر در تعامل هستند. 

مدیر کل امور زنان آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۴ منطقه در تهران با مدارس ۴ استان خواهر خوانده شده اند، اظهار کرد: ما در این طرح مدارس با محرومیت بیشتر و از این سمت مدارس مرفه درجه یک را انتخاب می کنیم. مدارس منطقه یک تهران با مدارس استان سیستان و بلوچستان، مدارس منطقه ۲ تهران با مدارس استان آذربایجان غربی، مدارس منطقه ۳ تهران با مدارس استان خوزستان و مدارس منطقه ۶ با مدارس استان هرمزگان لینک شده اند. 

وی اضافه کرد: در این طرح ما به هیچ وجه نمی خواهیم پروسه دولتی باشد بلکه می خواهیم کاملا یک جریان ارتباطی مردمی شکل بگیرد. در واقع مدارس از یکدیگر بازدید می کنند و مدیران مدارس با هم در ارتباط هستند. همچنین انجمن اولیا و مربیان مدارس به صورت خودجوش به مناطق محروم کمک کنند. مثلا اگر اینجا برای بچه های خودشان جایزه ای می گیرند برای بچه های مناطق محروم هم جایزه بگیرند. یا در مناطق محروم عمدتا خلاقیت زیادی دیده می شود و فعالیت های پرورشی خوبی دارند که می توان آنها را به مدارس شهری منتقل کرد. 

مینایی پور گفت: در این طرح همچنین ارتباطات فرهنگی و قومی و منطقه ای اتفاق می افتد. وقتی یک نفر از استان سیستان و بلوچستان با یک نفر در پایتخت ارتباط بگیرد باعث مودت مردم می شود و اتحاد مردم بیشتر می شود. همچنین باعث افزایش کیفیت مدارس می شود.

افزودن نظر جدید

انتشار دیدگاه به معنای تایید آن نیست . نظرات توهین آمیز منتشر نمی شود .
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.